Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Dagen jag väntat på är här

Av Madeleine - 22 augusti 2016 14:24

Idag är dagen här som kändes långt bort alldeles nyss. Idag sätter en ny termin igång på dansen. Nu när 

proverna är på den nivån där dom ska vara,vikten ökar dag för dag och jag känner mig starkare än innan

jag blev sjuk. Tänk att för bara sju månader sen när jag blev dålig men inte visste om det mådde jag lika

dåligt i kroppen som en 80-åring. Kraften var som bortblåst,orken fanns inte,bara några få steg gjorde en

helt slutkörd och anfådd. Det här var inte jag. Dansar två gånger i veckan,gymmar två till tre gånger och

alltid ute och går alltid hållt igång under hela mitt liv men plötsligt gav kroppen bara vika och gav upp på

allt. Det har vart ett långt halvår att komma tillbaka,att förstå det som hänt och ta sig upp på fötterna för

för att kämpa sig till att få livet på sin sida igen. Här är jag nu åtta månader senare,starkare än någonsin

och mår suveränt i kroppen även om man har en bit kvar att jobba på. Min läkare som by the way är den

bästa jag haft sa till mig sist jag var där -hur du orkat ta dig igenom det här och kämpat dig tillbaka igen

under bara några månader är wow. Det är ord jag aldrig kommer glömma, ord  jag alltid kommer ta med

mig när jag behöver motivation eller har en dålig dag med mig själv då kommer jag ta fram hennes ord.

Bara tanken av och veta att idag kommer jag få kliva in på min dansskola, byta om i omklädningsrum

till mina danskläder,ta på mig mina dansskor,ta dom första stegen in i danssalen,få känna pulsen slå

till musiken från högtalarna och bara dansa. För mig är det en magisk känsla,det är där jag mår som

bäst. Tråkigt nog har min danslärare i Ragga som jag haft sen 15 år tillbaka slutat,jag missade sista

terminen med henne när jag var tvungen att pausa. Det är en snubbe vid namn Jr Black Eagle som

ska ta över,vad är det för en tönt tänkte jag först? Men sen sa jag till mig själv att -jag ska inte det

första jag gör döma honom och inte gå in med inställningen att det här kommer bli jätte dåligt utan

istället ska jag gå ditt,se vem han är och kolla hur han kör Ragga/Dancehall. Blev jätte ledsen när

Veronica min underbara helt fantastiska danslärare slutat men det här kanske kommer bli lika bra

eller ännu bättre. Allt handlar om inställning och jag tänker gå ditt med huvudet högt,bara liksom

vara mig själv och dansa loss. Vad är det värsta som kan hända? Är positiv inställd till ikväll<3

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 13 september 2016 15:12

I hela mitt liv har mattematik aldrig varit min grej,det har bara varit jobbigt och aldrig har jag vart bra på  det heller. Under lite mer än två år nu har jag gått en bearbetningskurs i matte för att det sen ska bli lite lättare att klara av Mat...

Av Madeleine - 5 september 2016 14:24


När jag var 17 var jag med om en hemsk bilolycka,det här var alltså 2005. Jag,mamma och min moster var på väg till en julkonsert i november. Vi stod vid ett rödljus där vi väntade på att det skulle slå om till grönt. Min moster körde våran bil, j...

Av Madeleine - 1 september 2016 20:19


Kan ni förstå att september är här? Snacka om att tiden sprungit rakt framför ögonen på en,var det inte nyss juni? Det är väl nu jag har accepterat att hösten är på väg, vi fick några varma sen sommar dagar två gånger tre till fyra dagar det gjor...

Av Madeleine - 30 augusti 2016 16:30


Det bästa med regnväder,inga gettingar! Fast föredrar nog ändå sol och värme framför det hur vansinnigt rädd jag än är för dom, bara deras ljud när dom är på väg mer mig rysningar och hjärtstopp nästan hahah. Efter två hela dagar med bara regn oc...

Av Madeleine - 29 augusti 2016 14:36

         

Presentation


~ Från & med nu,här och nu ~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards