Direktlänk till inlägg 26 augusti 2016

why do we complicate our life when we can do it the easy way?

Av Madeleine - 26 augusti 2016 13:41

Efter dansträningen i måndags åkte mitt självförtroende och säkerheten i mig själv upp i skyarna,det var

som att ingen och inget kunde rubba mig. Kände mig stark som om ingenting var omöjligt längre utan allt

var möjligt. Dagen efter mot kvällen åkte mitt självförtroende ner som en berg och dalbana,kände mig så

där liten som jag oftast gör och allt blev plötsligt omöjligt. Varför gör man detta mot sig själv? Varför låter

man sig känna dom känslorna? Hur kan dom vara starka ena dagen och svaga andra dagen? Var det ett

bevis inför mig själv att jag kan visste? Att känna mig lika liten som pyssling där alla kollar ner på mig &

skrattar är den jobbigaste känslan att känna. Det är inte jag. Vill känna trygghet i mig själv,kunna bli mer

självständig,att verkligen inget kan rubba varken min dag min glädje mitt självförtroende men också det

mest viktiga förstå att ingenting är omöjligt att tro på sig själv och alltid göra det du gör för bara dig,inte

för någon annan eller för att försöka vara någon annan jag vill vara mig själv och må bra i både allt som

jag gör och har i livet. Det är många gånger man vill visa upp sig själv som den duktiga,att jag fick det

där jobbet eller kolla vad fint jag köpt till mitt fancy hem. Det här är något vi ALLA gör från och till för vi

behöver uppmärksamhet eller bekräftelse någon gång i livet. Men när man kommer till den där punkten

det där stadiet i livet då man inte behöver visa upp sig inför alla då lägger man ut bilderna för att du vill

sen hur många likes eller kommentarer du får det kommer du sluta bry dig om för plötsligt är det bara

en bild för dig. Den här punkten i livet vill jag komma till,ibland kan jag se hur andra personer får hur

många likes som helst när jag själv lägger upp liknande men jag får kanske 6-8 likes istället för 26?

Det här är sånt som jag inte vill bry mig om,ta personligt och må dåligt över för det är onödigt att du

är dum mot dig själv för det är exakt vad vi är när vi egentligen är bra som vi är. Varför komplicera

livet ännu mer än vad det redan är när vi kan göra det lättare? Jag är jag & det är den jag vill vara.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 13 september 2016 15:12

I hela mitt liv har mattematik aldrig varit min grej,det har bara varit jobbigt och aldrig har jag vart bra på  det heller. Under lite mer än två år nu har jag gått en bearbetningskurs i matte för att det sen ska bli lite lättare att klara av Mat...

Av Madeleine - 5 september 2016 14:24


När jag var 17 var jag med om en hemsk bilolycka,det här var alltså 2005. Jag,mamma och min moster var på väg till en julkonsert i november. Vi stod vid ett rödljus där vi väntade på att det skulle slå om till grönt. Min moster körde våran bil, j...

Av Madeleine - 1 september 2016 20:19


Kan ni förstå att september är här? Snacka om att tiden sprungit rakt framför ögonen på en,var det inte nyss juni? Det är väl nu jag har accepterat att hösten är på väg, vi fick några varma sen sommar dagar två gånger tre till fyra dagar det gjor...

Av Madeleine - 30 augusti 2016 16:30


Det bästa med regnväder,inga gettingar! Fast föredrar nog ändå sol och värme framför det hur vansinnigt rädd jag än är för dom, bara deras ljud när dom är på väg mer mig rysningar och hjärtstopp nästan hahah. Efter två hela dagar med bara regn oc...

Av Madeleine - 29 augusti 2016 14:36

         

Presentation


~ Från & med nu,här och nu ~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards