Alla inlägg den 13 september 2016

Av Madeleine - 13 september 2016 15:12

I hela mitt liv har mattematik aldrig varit min grej,det har bara varit jobbigt och aldrig har jag vart bra på 

det heller. Under lite mer än två år nu har jag gått en bearbetningskurs i matte för att det sen ska bli lite

lättare att klara av Matte A som det nu heter så fint som Matte 1a eller b eller c beroende vad det är du

ska läsa vidare på högskolan. Hade ingen anning om det här förrän min lärare berättade det idag,känner

mig gammal nu som tog studenten för nio år sen och inte hänger med i det hippiga nu. Vi har bytt lärare

tre gånger nu,hon jag har nu verkade inte tycka om mig i början vilket gjorde att jag började fundera ifall

det kanske är dags att hoppa av då det är inte jätte länge kvar. Tänkte igenom det i två veckor men jag

beslöt mig för att bita ihop och fortsätta,jag måste komma ihåg varför jag började, Nu några veckor bort

är hon plötsligt jätte gullig och snäll mot mig. Jag håller på med ekvationer som nästan alla har svårast

med men det går hur bra som helst,inga problem. I boken finns det ganska enkla räknesätt du ska göra

på men eftersom min lärare vet att jag ska plugga vidare har hon gett mig svårare tal med svårare mer

komplicerade räknesätt,det gick lika lätt. Hon är lika förvånad som jag hur bra det går,det liksom bara går

av farten och flyter på som om jag inte gjort annat. Har fått en hel del beröm idag av min lärare, när jag

skulle gå när lektionen var över imorse säger hon -jätte bra jobbat! Med en klapp på axeln,huvudet högt

och med ett stort leende kunde jag gå därifrån med stolhet. Det är inte ofta jag känner mig stolt just så

där över mig själv,idag gjorde jag det vilken frihets känsla inombords. Men fy vad trött jag är idag,trots

6 och en halvtimme med sömn har kroppen bara skriktik efter sömn,hade helt klart kunnat sova minst

tre fyra timmar till imorse. Klockan stod på 06:00,somnade nästan på en gång igår för jag var helt slut

efter dansträningen. Det var äckligt varmt i danssalen, direkt det blir varmare ute hjälper inte fläktarna.

Det är jätte fint väder ute jag skulle bra gärna vilja ut på en powerwalk men seriöst jag är alldeles föör

trött att ens orka ta mig upp ur soffan och då är jag verkligen trött för det är adrig några problem annars.

 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


~ Från & med nu,här och nu ~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards